Domingo 18 de Mayo de 2008 07:50
La situació de la assistència sanitària a la Unitat de Salud Mental empitjora Imprimir E-Mail
Escrito por Josep Puigcerver i Fornés, President d'AMADEM   
07/05/2008 14:37

Dels 6 siquiatres que hi havia a la Marina Alta, un està en la unitat de salut mental de Xàbia, l’altre en la de Calp i els 4 restants atenien a tots els pacients de la resta dels pobles de la comarca. D’aquests últims 4, dos s’han traslladat de àrea de salut per concurs de trasllat. i una està actualment de baixa. Això suposa que s’ha quedat un sol psiquiatra dels que hi havia.

La situació actual és la següent: un psiquiatra està substituint a la persona que està de baixa i de moment no s’han cobert les places dels altres dos psiquiatres. En aquest moment la meitat dels pacients de Dènia i comarca no estan rebent una atenció psiquiàtrica; provocant greus problemes personals i familiars que haurien de ser resolts per la administració pública. A més suposem que aquesta situació està suposant una sobrecàrrega per als professionals que treballen en les unitats de salut mental.

Varies persones s’han posat en contacte amb Amadem; a l’hora d’anar a demanar cita per als seus familiars, la resposta ha segut que “no n’hi ha psiquiatre i no li podem donar una cita”.

Des de l’associació Amadem considerem que aquesta situació es insostenible en una societat desenvolupada. En la Marina Alta a més a més de no despondre de cap infraestructura per aquests tipus de pacients ara ens hem quedat amb dos psiquiatres menys.

Anime’m a les persones amb malaltia mental a presentar una reclamació en el centre de salut al que habitualment acudeixen per a que hi hagi constància de la precarietat de la situació de la salut mental en la Marina Alta i així entre tots aconseguir millorar la atenció de les persones amb malaltia mental.
 

Josep Puigcerver i Fornés
(President d’Amadem)

Comentarios (0)Add Comment

Escribir comentario

busy